Το ταξίδι της τεχνολογίας Suzuki Strong Hybrid που μας οδηγεί σε μια πιο βιώσιμη κοινωνία
Η SUZUKI μέσα στο 2022 μας συστήνει τα Strong Hybrid μοντέλα της. Γι’ αυτό το λόγο μοιραζόμαστε μαζί σας κάποια αποσπάσματα από την πρόσφατη συνέντευξη δυο από των βασικότερων μηχανικών της SUZUKI, του Yuichi Uda και του Kazuki Nagata, που μας εξηγούν τις ανάγκες δημιουργίας της τεχνολογίας Strong Hybrid.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Uda, έπειτα από την κατασκευή των ήπια υβριδικών μοντέλων δημιουργήθηκε η ανάγκη για την κατασκευή αυτοκινήτων με πιο δυναμική υβριδική τεχνολογία. Έτσι, αφού το αυτοματοποιημένο AGS (Auto Gear Shift) ήταν ελαφρύ, συμπαγές και αποτελεσματικό σε όλα τα μοντέλα της SUZUKI, το επόμενο βήμα θα ήταν να συνδυαστεί αυτή η τεχνολογία με τα πλεονεκτήματα του συστήματος Strong Hybrid. Η αρχή έγινε με το λανσάρισμα ενός τέτοιου μοντέλου στην Ιαπωνία το 2016 και έπειτα ξεκίνησε η προετοιμασία για την κατασκευή τέτοιων μοντέλων και στην Ευρωπαϊκή αγορά.To όραμα πίσω από τη δημιουργία του συστήματος Strong Hybrid, ήταν τα μοντέλα της SUZUKI να έχουν ένα μοναδικό κινητήρα που να συνδυάζει και τα οφέλη της τεχνολογίας AGS που παρέχουν ελαφριά και οικονομικά αυτοκίνητα. Επιπλέον, τα μοντέλα παρότι υβριδικά, θα έπρεπε να προσφέρουν εξαιρετικά δυναμικές επιδόσεις.
Απαντώντας στην ερώτηση ποια είναι η διαφορά μεταξύ του Mild Hybrid & Strong Hybrid o Nagata ανέφερε ότι αυτό που κάνει τη νέα τεχνολογία να ξεχωρίζει είναι το γεγονός ότι τα Strong Hybrid μοντέλα μπορούν να κινηθούν μόνο με το ηλεκτρικό μοτέρ ενώ τα Mild Hybrid μοντέλα όχι. Επίσης, μια άλλη διαφορά είναι ότι η τεχνολογία Strong Hybrid ανακτά την περισσότερη ενέργεια όταν το όχημα επιβραδύνει, αφού το σύστημα ενεργοποιείται όταν ο οδηγός πατάει το φρένο σε αντίθεση με τη Mild Hybrid που το αυτοκίνητο τροφοδοτείται με ενέργεια μόνο όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι. Τέλος, τα Strong Hybrid μοντέλα χρησιμοποιούν το ηλεκτρικό μοτέρ όποτε είναι εφικτό για να φορτίζεται παράλληλα και η μπαταρία, πράγμα που κάνει πιο αποδοτική την οδήγηση.
Ο μηχανικός Nagata εξήγησε ότι το πιο απαιτητικό κομμάτι στην δημιουργία της νέας τεχνολογίας ήταν να σιγουρευτεί ότι όλα τα συστήματα μετάδοσης κίνησης λειτουργούν αποτελεσματικά και σε απόλυτη ισορροπία μεταξύ τους. Παράλληλα, ο Uda συμπληρώνει ότι αυτό που τον δυσκόλεψε ήταν ότι τα υβριδικά οχήματα θα έπρεπε να είχαν εξαιρετικά οικονομική κατανάλωση χωρίς να θυσιάζονται οι επιδόσεις. Εκμεταλλευόμενοι λοιπόν το AGS, αναφέρει ότι προσπάθησαν να επαναπροσδιορίσουν την οδήγηση με το ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ κατάφεραν να προσφέρουν ομαλή επιτάχυνση έχοντας έναν κινητήρα που αντισταθμίζει την απώλεια ροπής κατά την αλλαγή των ταχυτήτων. Ο Nagata συνεχίζει λέγοντας ότι η πραγματική πρόκληση στην όλη ιστορία, ήταν η δημιουργία ενός μικρού, ελαφρού και συμπαγούς υβριδικού κινητήρα που να προσφέρει στους χρήστες μια ικανοποιητική strong hybrid οδηγική εμπειρία ενώ παράλληλα να χρησιμοποιείται στο μάξιμουμ το ηλεκτρικό μοτέρ.,
Ο Uda διευκρινίζει ότι είναι ιδιαίτερα ενθουσιασμένος γι’ αυτή τη νέα τεχνολογία της SUZUKI, καθώς είναι η πρώτη τεχνολογία τέτοιου είδους στον κόσμο και περιμένει να δει την ανταπόκριση των δημοσιογράφων αλλά κυρίως και των καταναλωτών στην Ευρώπη. Κλείνοντας, ο Nagata προσπάθησε να τονίσει την αξία του υβριδικού συστήματος της SUZUKI μιας και υποστηρίζει ότι τα οχήματα της διαθέτουν έναν μικρό, ελαφρύ και αποδοτικό κινητήρα που τα καθιστούν “value for money” ενώ ο Uda πρόσθεσε τη σημασία της υβριδικής τεχνολογίας για το οικοσύστημά μας και το γεγονός ότι η SUZUKI γι’άλλη μια φορά παραμένει πιστή στο όραμά της για «μικρότερα, ελαφρύτερα, λιγότερα, συντομότερα & φιλικότερα οχήματα».
Το νέο Suzuki VITARA STRONG HYBRID κυκλοφορεί πλέον και στην Ελλάδα ενώ αργότερα μέσα στο 2022 αναμένεται να κυκλοφορήσει και το ολοκαίνουργιο S-CROSS εξοπλισμένο με τεχνολογία Strong Hybrid.